fredag, juli 14, 2006

Den omgjorda soffan


Soffan!!
Så här såg soffan ut i annonsen när vi skulle åka och hämta den, ett fynd kan tyckas, speciellt då den bara kostade 300:-
MEN.... Det som inte syns på bilden så bra var att tyget var rätt osnyggt, dvs stickat tyg i beige med bruna rutränder..

Men skam den som ger sig, jag klär om soffan...
Så följde ett digert arbete att hitta tyg, det blev några vändor till Ikea och Bauhaus innan jag lyckades hitta en massa brunt lite tjockare tyg i fyndlådan på IKEA, så inte nog med att det vart rätt snyggt, det vart rätt billigt oxå. Visserligen saknas det fortfarande lite tyg längst fram på soffan men det kommer.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tips för framtiden: när vi skulle klä om soffan så hittade vi billiga överkast på IKEA. Det var billigare än tyg/meter.

Anonym sa...

Helo! Vilken kap den där soffan, i like :) Vore jag lite händig skulle jag vilja sy överdrag till vår forna vita (numera fläckiga) soffa, men det är jag liksom inte... Här har vi firat tvååring idag. Kul att du börjat blogga. Gud vilka sötisar till ungar du har.
kram

Anonym sa...

bloggtorka redan?

Helena sa...

Haha, nja inte bloggtorka direkt, mer ont om tid torka....