fredag, augusti 03, 2007

SILJA LINE!!!!

Vi tog en minisemester mitt i semestern och åkte till Helsingfors.. Här kommer en del bilder...



Vem GLÄNSER mest? Moa eller bollarna? (klicka på bilden för att se vad jag menar)


Hitta Barnen?





The "bolls" are flying....

Men var är de??? Aha, bara mamma som fotade för tidigt...


För här kom de ju....






HAHAHAHA, Ja Johnny, barnens rutchkana KAN vara lite läskig...
(Är man taskig när man inte kan låta bli att ta med såna här kort? Men jag var TVUNGEN)



Sen var det dags att kliva av båten och "göra" Helsingfors på ett par timmar.
På schemat stog gamla saluhallarna, marknaden vid hamnen, Sea Life, Tivolit och Lunch.... Och att åka spårvagn såklart....
På Sea life fanns det många olika fiskar men hajarna var nog de som var ballast.. Man fick gå i en glastunnel under dem.

Åh vad gott det var med milk shake, Men vaddå, tog den slut?? Kan det finnas några droppar kvar tro?? Om jag vänder den upp o ner? Nähä, om jag kikar in i den då?? Nämen, bäst att känna efter för säkerhetsskull oxå, det VAR ju VÄLDANS GOTT!

Mamma fick en grekisk sallad.. Och lurad blev hon oxå, när McD killen sa att de tog svenska pengar och att det blev 200 kronor jämnt fast jag tyckte det stog 18E innan han slog ut allt..??? Hmmmm.... Ville han slippa räkna ut vad jag skulle ha tillbaka i växel kanske?


På vägen tillbaka till båten började det regna, och vad det regnade då.. Framme vid terminalen suckade vi lite då vi såg att spårvagnen vi åkt gick hela vägen bort till båten och att om vi vetat bättre kunde sluppit allt regn...

























Efter att ha sovit middag, ätit middag, och shoppat lite var det dags för mumin disco...
Båda barnen var på,och stog och shakade på dansgolvet med mamman...














Moa i leklandet...










Moa o mamman...








Så här såg vår hytt ut,med fönster ner mot gågatan....







1 kommentar:

Anonym sa...

Hi there, always i used to check web site posts
here in the early hours in the break of day,
because i love to learn more and more.

my webpage: noticias primero