onsdag, september 05, 2007

Jobbsökningsrapport!

Puh, långt ord.

Iaf så går det rätt hyfsat, tror jag. Träffade Placera personal i Måndags, vilket gick jättebra, hoppas de bara får in något jobb som kan passa mig nu. Sen har jag även sökt hos ett företag i sumpan, det jobbet hoppas jag fasktiskt på att få tror jag, som receptionist på ett utbildningsföretag, att ha hand om kontoret och förbereda inför utbildningarna osv.. Tror jag kan passa mig.

Ett jobb som jag VERKLIGEN INTE vill ha är hos UPS. Verkade toppen, kundtjänstjobb, låg mindre än 10 min hemifrån, osv..

Kom dit, fick se hur de satt. En massa människor som sitter i ett stort rum (kanske 50 pers?), man har ett eget skrivbord och en egen dator och ett eget headset, thats it, arbetsplatsen är kanske 1½ kvm, sen kommer nästa person...
Man få inte ha jeans, inte blå och inte vita eller svarta och inte gympadojjor.. Och så får man veta varje morgon när du får ha lunchrast och fikarast den dagen, du vet alltså inte från dag till dag när du ska ha lunch.. Och om man inte fikar ska man sitta på sin plats i ett..Och två eller tre kvällar i veckan skulle man jobba och på det, var lönen skitkass!! Nä ville därifrån på stört...

Nå fortsättning följer...

Inga kommentarer: