söndag, november 28, 2010

Det går bättre nu..

Det verkar som om lillsnuttan börjar sova lite bäättre nu iaf. Tror det berodde på att hon sov lite för mycket på dagtid, och därför inte var tillräckligt trött på natten. Så det var bara att bita ihop och försöka hålla henne vaken så mkt som möjligt under en hel dag. Inte det lättaste, Och samma sak, när hon väl sov så fick hon inte sova för länge.. Stackars liten, ingen rolig dag för varken bebisen el mamman. Men se där, natten som följde var genast bättre, inte lika bra som förut men bättre iaf. Man får vara glad för det lilla :)

Sen funderar jag lite på om jag ska helamma i sex månader som jag tänkt eller tjuvstarta med maten. (el ja vaddå, hon är ju 4 månader så då får man ju börja med smakisar även om WHO rekommenderar helamning i 6 månader)

Hon har ju fått testa potatis och bröstmjölk och det gick bra och så har vi även testat havregröt vilket gick ner det med. Tänk om man skulle kunna ge ett mål gröt på kvällen och få henne att sova bättre?? (el så får det magen att börja tjorva och så sover hon sämre??? ;)

Nåja, jag får fundra lite och ta det som det kommer!

I övrigt så går det otroligt bra med Ebbsan fortfarande. Hon är lätt och glad (eller tung menar jag ju, iaf viktmässigt!!) och det går så bra med syskonen och henne.

Syyyynd att man inte ska ha fler barn!!!!! ;) ;) ;) :P

Inga kommentarer: