måndag, december 27, 2010

Men hej hallå!!!

Snacka om att det varit glest med nya inlägg här senaste tiden då... Dels har jag inte fått till det med bloggandet från min nya mobil ännu, vilket stör mig, det var så himla smidigt att blogga från min gamla Sony Ericsson, och ladda upp bilder direkt, nu är det istället mkt lättare att kolla Facebook och ladda upp bilder där.. Nåja, ska väl få kläm på det till slut..

Annars har vi det bra men fullt upp, december är ju en sån där rolig månad, då man är bortbjuden på massa roligheter och ska hinna julpynta och dricka glögg och lyssna på julmusik. Aj lajk!

jag har oxå jobbat, och nu i december har jag jobbat mycket, och strand så kul det är.. När man jobbar heltid är man oftast less på det och längtar efter att få vara ledig och nu när jag är hemma och är ledig, tycker jag det är superkul att jobba och skulle vilja kunna jobba mer, eller snarare hinna jobba mer, med Moa bara 6 timmar på dagis hinner man inte jobba så många timmar, plus att det ju även börjar bli svårare att ha med Ebbsan till jobbet.. fast det går ändå otroligt smidigt.. Hon är allt en drömbebis, sover en stund, käkar lite, sitter i vagnen och pillar med nån leksak eller så sitter hon i mitt knä medans jag kollar av mailen eller konterar in fakturor.. Nu inför jul och årsskiftet har det ju varit en del att hinna med, så en vecka jobbade jag fyra dagar. blir nog en finfin lön i januari!!!

(jag som aldrig skulle sätta min fot på det där stället igen?? vad hände där liksom? men å andra sidan så har jag lärt mig en hel del mer bokföring nu sista veckorna och det är ju alltid kul...)

Inga kommentarer: