måndag, september 05, 2011

PMS borta, huset doftar sockerkaka och höstrusket är här..

Haha, autocorrect ville ändra det till att västtyskarna var här!! Haha... Lika klockrent som när den ville ändra min bloggadress till www.samlag.blogspot.com när jag skulle skicka adressen till en kompis... Iaf så har vi höststädat ute på tomten idag, så mysigt! Börjat höststänga poolen och plockat in bord och dynor.. Och vet ni, det känns bra, jag gillar mörkret och att det blir lite kallare, för då får man mysa i soffan med filt och tända ljus.. Ser faktiskt fram emot hösten. Få mysa med mannen och barnen, se fram emot glögg och julstök, och så småningom en resa, till thailand eller Vietnam i februari/mars... Lika sur och grinig som jag var för nån vecka sen är jag på bra humör just nu.. Bör man bli orolig för sin egen mentala hälsa, minnet har jag ju redan tappat, ska jag tappa förståndet nu oxå :P Min underbara nya man undrade förresten häromdagen om jag inte borde kolla om jag kunde få alzheimers medicin för mitt dåliga minne och virriga sinne... Tackförden hjärtat! På tal om läkare och medicin så måste jag komma ihåg att ringa barnläkarmottagningen imorgon, och be att få komma o kolla upp ifall Ebba är laktosintolerant hon oxå, eller om hon klarat sig.. Blir lite nervös väntan.. Eller äh, inte nervös så, nu vet vi ju allt om det, och det är ju eg inget farligt el krångligt, men lite bökigt kommer det ju alltid vara.. Och så måste jag boka en ny BVC tid till Ebba, så hon kan få sin ettårsspruta.. Hon ska ju hinna med både den och ettåett halvårs sprutan innan vi åker på semester.. Tydligen har det ju börjat gå en massa mässling i flera närliggande länder.. Antagligen för att fler o fler väljer bort de vanligaste sprutorna.. De är ju frivilliga och fler o fler är ju mer rädda för biverkningarna än sjukdomarna.. Dumt kan jag tycka men det är ju min åsikt... Men jag antar att jag är rätt så medicinsk av mig iom min utbildning, jag gillar att man faktiskt har lite användning av sånt man lärt sig förr. Vissa saker som hypotenusa och andragradsekvatuoner känns ju mindre nyttiga att ha i huvudet... När använder man nånsin dessa såvida man i ge är ingenjör eller nått sånt... Och på tal om matte, så har ju Adde haft lute svårt för den, men vet ni, nu ha de börjat med engelska i skolan, och han kommer hem med veckans glosor och kan dom redan. Hoppas det får hålla i sig framöver...

Inga kommentarer: