tisdag, maj 17, 2011

Utmaning platt mage...

Jag har gått med i en utmaning eller vad man ska kalla det. Det gäller att göra "plankan" för att träna upp bukmusklerna, ni vet, de där man tappade bort när man vart gravid.. Eller passerade tjugo, eller började ära för god mat, jaja whatever...

I vart fall så ser första positionen ut så här, man ska köra 3 gånger 1 minut morgon och kväll... Jag började imorse och jag kan lova att det känns... Sista minuten är låååång...

Orkar man inte en hel minut kör man så länge man orkar, målet är ju att komma upp i de 3x1 minutrarna och fixa de utan svårighet, då går man till steg två... Plankan på fötter... Men det tar vi då...
Man får vila nån minut mellan övningarna..

Eftersom jag inte gillar att jag även fått sånt gäddhäng, så har jag lagt till armhävningar, tio var tydligen ett bra antal att börja på tyckte mina klena muskler.. Nåja, även där ska man väl kunna öka på allteftersom...

Sen gäller det bara att försöka tänka lite på vad man äter, definitivt inte min starka sida som fikar med vänner rätt ofta... Så jag antar att jag får försöka börja röra mer på mig... Promenera och kanske ta mig till gymmet nån gång i veckan oxå...

Få se vad det blir av det hela...

Jag gillar iaf såna här snabba enkla övning... Man kan liksom inte komma undan dom..!

1 kommentar:

Lindah sa...

Låter som en utmaning i min smak. Vart hittar man hela?