fredag, maj 07, 2010

Hipp Hipp Hurra för världens bästa Moa ida!!

Idag fyller Moa år! 5 år!

Tänk för fem år sen var jag riktigt less på att gå över tiden och gå runt och väntaaa...Och så minns jag att vi skulle grilla på kvällen.

Men precis när grillen började bli lagom för köttet gick vattnet och vi ändrade oss snabbt till att bara grilla korv istället för kött. Som tur va så var svärisarna i bilen på väg hem från KistaC så de hämtade upp Adrian på en gång..

Fem minuter senare hade jag värkar varannan minut och SKITONT gjorde de.. sa till Johnny att vi måste åka NU och jag minns att han tog två halvråa korvar och liksom nästan tryckte i sig hela (han var ju hungrig stackarn och med Addes förlossning i bakhuvudet så kunde det ju bli långdraget..)

Så in i bilen och in till DS och in på rummet och jag minns att jag var så arg på den där sega bm som ville att jag skulle väga mig och hon ville gäääärna ha ett urinprov och så ville hon läsa min journal osv.. Jättekul när man har megavärkar varannan minut :S

Efter 20 minuter böjar jag få lite panik, är liksom nästan fortfarande fullt påklädd och börjar få krystvärkar.. DÅ kan jag lova att det blev fart på tanten.. Hon och Johnny fick hjälpa mig av med kläderna och hon fick ropa in en kollega som fick komma och iordningställa inför bebisen och sätta nål i handen osv.. Och fem minuter senare så är Moa född.. Helt sjukt egentligen...
Sen var det bara att duscha och mysa bebis och åka upp på BB-hotellet!!

(man kan ju hoppas att lillasyster inte tänker komma ännu snabbare!)

3 kommentarer:

Lindah sa...

GRATTIS på födelsedagen Moa

Arletta sa...

Grattis till blivande storasyster!

Arletta sa...

Grattis till blivande storasyster!