fredag, maj 14, 2010

Snålheten bedrar visheten?

Häromdagen så köpte jag nya undertråds-spolar till min symaskin, eftersom alla de gamla fått fötter.. :S

När det var dags att betala så drog de helst inte kort om man handlat under 100:- och jag var uppe i 90:-, så hon undrade om jag inte behövde något mer, tex nålar till symaskinen? Njä, tror inte det svarar jag (dum som jag var!)


Så iaf så fick jag dra kortet trots att jag handlat för bara 90:-

Mm. Fine..

Idag var det sen dags att ta fram symaskinen och försöka göra klart gardinerna till Moas rum, och jag packar glad i hågen fram de nya spolarna, maskinen, pedalen, den rosa tråden osv.. men när jag ska börja sy, visar det sig att nålen blivit lite böjd och liksom tar i lite i ena kanten.. Så jag pillar lite och tar sen i och försöker böja nålen tillbaka åt andra hållet.. ridå! vad händer.. Jo nålen går AV!! Hade jag fler nålar, NEJ, borde jag köpt en liten förpackning nålar i butiken, ehh ja tydligen..

Bara att packa ihop skiten och göra ett nytt försök nått annat år...

Inga kommentarer: