fredag, maj 21, 2010

Jag orkar inte...

Idag tog all min ork slut tror jag..

Fick ett samtal från FK ang min sjukskrivning.. Att sjukintyget bara riktade in sig mot den praktikplats jag fått och att jag borde ha stått kvar som arbetssökande och fått a-kassa fortfarande.. bara det att när jag berättade för min handläggare att jag fått sjukskrivningen så avanmälde han mig helt å hållet, vilket han inte skulle ha gjort.. (sen vet jag inte om det är mitt ansvar eller hans dvs vems felet är??)

Så som det ser ut nu kommer jag inte få nån ersättning alls :( och såklart har det tagit dom 4 veckor att komma fram till detta.. Och fyra veckor utan pengar är ganska mycket pengar.. :( Blir så trött och ledsen på allt sånt här tjafs.. Inte nog med att man ska ha ont och inte kunna gå nånstans eller göra nått och sova superdåligt, man ska bli utan pengar oxå..

Efter ett par samtal och många minuter i telefonkö har jag kommit fram till att det finns en möjlighet att handläggaren kan återaktivera mig bakåt i tiden ev.. Eller så måste jag få tag på läkaren och få ett intyg som säger att jag inte kan stå till arbetsmarknaden alls (vilket fortfarande kan bli svårt att få igenom hos FK?)

Suck suck suck....

Och inte vart det bättre av att komma hem, sambon är på ett jäkla humör efter att ha haft en skada där försäkringstagarna är helt knäppa och hållit på och bråkat i flera dagar.. FY fy fy.. Vart inget fredagsmys här idag inte... :*( :*( :*(

Inga kommentarer: