onsdag, mars 23, 2011

Ebbabus...

Nu var det länge sen jag skrev om barnen och framför allt om Ebba.. Tiden går ju så jäkla fort...

Fatta att Ebba redan är sju och en halv månad.. Hur fort går inte tiden..jag både vill att hon ska bli stor och börja prata och bli en liten person samtidigt som jag saknar den där första bebistiden. Jag blir ju alldeles bebissjuk när jag kollar på tv fyras program en bebis i minuten.. Vill haaaa.. Men förnuftet segrar, tre barn is enough, man ska ha pengar och framför allt tid för de vi redan har.. Och heyyy tre barn är väääääldigt många barn när de sätter den sidan till... Hmm känns som om att jag har ältat det här förut? ;P


På tal om tv program, så berättade mamma idag att hon läst om att TV4 ska få ett nytt program i april..jakten på det perfekta bröllopet eller nått sånt, man kommer få följa fyra olika par i deras planering och sen betygsätter de varandras bröllop i sann halv åtta hos mig anda...
Gissar att det kan passa bridzilla like à glövv!

I övrigt så har jag nog inbjudningskortens design klar.. Känns skönt!

Fast nä, nu skulle jag ju inte skriva om bröllop, jag skulle skriva om barnen...

Ebba, finns inte så mycket att skriva mer än att hon är så go.. Just nu ligger hon och bäddar ner sig brevid mig i soffan.. Fixar med kudden, lägger sig ner, sätter sig upp, flyttar kudden till andra sidan och lägger sig ner igen.. Vet inte vad hon gör riktigt? Hon börjar få lite koll på det här med att stå och ramlar inte så ofta längre.. Och de gånger hon släpper och håller på och tappar balansen så sätter hon sig ner på huk när hon känner att det inte går.. Dock så måste vi nog ta ett varv till och barnsäkra lite mer... Det är inte helt ok ännu här hemma..

Moa, ja vad säger man om henne.. Fröken bestämdjagvetvadjagvill.. Men klok, hon har full koll på allt till skillnad från mig...(ni minns väl när hon undrade om jag inte skulle ha kjolen på mig innan vi åkte till dagis?) och kom ihåg att mammas L hade glömt sina handskar här.. Stenkoll, jag är impad.

Adde i sin tur är lite rolig... Har verkligen hittat sin egna stil... Hatt coh hängslen möter dödskallen och graffitin kan man väl försöka sammanfatta det som.. :)
Imorgon ska han simma klädsim med klassen..

Inga kommentarer: