lördag, augusti 27, 2011

Bröllopet..

Ja jag har ju tänkt att jag ska sätta mig och skriva ner allt om bröllopet.. Men jag har inte haft tid denna vecka, har ju skolat in både ebbisen och Moa på dagis och skola...

Moa går alldeles galant att skola in, hon har ju varit med på skolan och hämtat och lämnat Adde var o varannan dag, så skolmiljön är ju ingen jättenyhet direkt. Och jag tror hon gillar att få bli lite stor och få äta lunch i matsalen osv...

Med Ebba går det sådär... Gick jättebra de första två dagarna då vi var där på förmiddagarna enbart. På onsdagen skulle de även äta lunch och sova där. Lunchen gick mycket bättre än vad jag trodde den skulle göra, hon satte i sig massor av mat och helt själv. Somna tog ca tio minuter och även det fick väl bli godkänt. Dock vart hon väckt av ett annat barn efter en halvtimme. Och en Ebba som sovit i en halv timme istället för en och en halv timme är ingen rolig ebba... :( hon funkar liksom inte då.. Bara är trött o jätteledsen..
Tordagen var ok, då sov hon en och en halvtimma, men vart på fredagen igen väckt efter en halvtimme, och var helt förtvivlad när jag kom för att hämta... Blääää!

Jag har ångest nog över att lämna henne så här tidigt.. Ska hon då inte få sova ordentligt och vara totalt kraschad varje eftermiddag kommer jag bli tokig. Nåja, jag ska ge det några dagar till, sen kommer jag kräva att de delar på gruppen eller nått sånt under vilan.. Jag förstår tanken med att ha ett litet rum där alla sover, och där man enbart sover, men samtidigt så måste det ju funka... Då får de som vaknar först el vaknar och stör de andra sova ute i stora rummet..

Får trösta mig med att hon bara kommer gå tre dagar i veckan iaf, även om jag just nu har lust att skita i det hela med dagis totalt för stunden.. På det har de bara en ordinarie och en vakant tjänst, så just nu är det en vikarie som är det. Är ju toppenbra när man skolar in ett gäng småttingar som behöver lära känna helst en och SAMMA personal?? Great!

Så jag ska skriva om bröllopet, snart! Ska bara klura ut allt runtomkring just nu..

Sen tar det ju även ett par dagar att smälta allt, är fortfarande lite bitter på att det tex spöregnade.. :( skit samma i själva regnet, men jag vart stressad av det och kände mig stressad när vi skulle gå in och vid nått tillfälle kom jag på mig själv med att stå och tänka att vigselförättaren väl kunde prata lite snabbare, så vi vart klara nån gång.. Ehhh bussigt va?
Och många av våra idéer sprack totalt..

Och så är det ju roligare om jag hunnit få lite fler bilder innan oxå...

1 kommentar:

Cecilia sa...

Men...hallåååå...ni kommer lixom leva lyckliga i resten av alla dagarna...dagarna som i "Mads Mikkelsens reklam"...pga regnet...
Ebba är en tuff tjej, och naturligtvis har du rätt, vaknar andra ungar tidigt, ut med dem bara så de inte stör...fast du är ju oxå en tuff tjej så se till att dom lär fatta vinken på dagis!