måndag, augusti 01, 2011

18 dagar, 18 dagar, 18 dagar..

Nu går allt dagarna lite för fort... Nog för att jag längtar till bröllopet, men så här fort behöver det väl inte gå??? Dels hinner jag ju inte med allt, eller rättare sagt, när solen skiner och det är tokvarmt ute, så hinner man ju inte så mycket mer än att sola och bada...:)

Och precis efter bröllopet är det ju dags att stoppa in Moa på sexårs och ve och fasa, Ebba på dagis??? Vet inte hur det ska gå...? Hon är ju så liten fortfarande.. :( lite ångestvarning på den... Nåja, tanken är att jag och J ska vara fl en dag var i veckan och så kommer jag inte jobba heldagar.. Så det kommer bli tre korta dagar varje vecka.. Och första hösten brukar ju vara en hel del vabbande oxå.. Och så ha jag tänkt att man kanske hämtar tidigt nån em om det händer något kul eller så... Har ju fortfarande ganska många föräldralediga kompisar som man vill hinna hänga med.. Jaja, det får lösa sig.. Frågan är bara vilka dagar man ska vara ledig. J var lite sugen på fredagar. Ska jag då ta måndag eller torsdag?

Så nu har jag letat galonkläder, ministövlar, höstmössor mm.. Måste upp på vinden och leta rätt på Moas gamla pop jackor. Ibland är det skönt att ha sparat en herrans massa skit på vinden, finns en hel del fynd att göra däruppe..

Nåja, nu ska jag gå och göra frukost åt blivande mannen, som ska iväg på svensexa om en stund. Än så länge sover han ovetandes nere i sängen.. :p

Toppenväder verkar de få oxå. Hoppas min möhippedag har samma tur! Och hoppas VERKLIGEN bröllopsdagen får fint väder!! Nästa vecka ska det ju kli lite sämre väder verkar det som.. Hur mycket man nu ska tro på en 14 dagars prognos..? Fatta att om fyra-fem dagar kan man börja glutta på hur vädret för bröllopsdagen ser ut!!! Ihh så läskigt!

Nä mot frukosten!

Inga kommentarer: