måndag, april 12, 2010

Bra och dålig helg...

Helgen som har gått har verkligen varit fullt upp. Vi har haft gäster och ätit så god mat, gratinerade hummerhalvor, oxfile, och hemgjord chokladmousse m hallon till dessert. Hur smarrigt som helst! Lite trist dock att vi inte hann bada ute i spabadet som planerat, men med små barn som inte alltid vill somna så är det inte alltid allt går enligt planerna. Nåja, nästa gång så kanske...
Och när vi satt och planerade matsedeln så kom jag på att jag verkligen inte lidit alls av alla dessa måsten och vad man inte får äta som gravid osv, eller jo, jag var iof riktigt avis när de drack ett rödvin som var så gott så gott. (ja, jag var tvungen att smutta och smaka)

Sen fick jag igårkväll ett sms av en god vän och fick veta att de ska ha en liten tjej, precis som vi i slutet på augusti, dvs 2-3 veckor efter oss. Superkul och speciellt kul kan jag tänka mig för sambon, att nån av hans gamla kompisar får barn samtidigt.. (jag lyckas ju alltid hitta ett gäng trevliga mammalediga hur jag än gör :)

Dock skuggas glädjen över att det går trögare för en annan av mina goda vänner, som kämpar med att få till sitt första barn. Det gör så ont i hela mitt hjärta när jag tänker på dom! Man tänker liksom att det är en självklarhet att man ska kunna få barn och man planerar och försöker pricka så att barnet ska komma på ett ungefär när det passar. Inte på nån annans födelsedag och inte på julafton och hur det passar bäst utifrån ens jobbsituation osv..

Det är rätt lätt att fastna i det tänket, jag har nog varit där själv ett par gånger nu under den tid det tog att bli gravid nu senast. Jag var anställd på vikariat, och det skulle passa mitt jobb, och inte ville jag föda precis runt jul osv...
Men efter ett tag så skiter man i allt det där, man vill ju bara att det ska BLI. Och då skaffar vi ändå vår trea. Vi har redan två barn att njuta av....

Nä, livet är definitivt inte rättvist och jag önskar så att det fanns nått man kunde göra för att få det att funka för dom!! :(


Nu ska jag hasta iväg och ha lite vattengympa. Har varit sjuka barn och påsklov så jag har nog inte varit där på kanske 2 veckor. Och det har ju inte hjälp ryggvärken direkt.. Sista veckan har jag även haft ont i höfterna på natten och sovit som en kratta.. Håhåjaja, nä nu ska jag försöka att inte sitta här och gnälla, jag är ju iaf gravid!

Time to go!

Inga kommentarer: