torsdag, april 22, 2010

UL gick bra..

Lillasyster var fortfarande en lillasyster, och vägde ett gram mer än vad hon skulle göra för sin "ålder", så ganska på pricken kanske man kan säga.. Undrar om det kanske blir en normalstor bebis denna gång? De andra har ju varit 4300 och 4500g "tunga". Ja inte för att det var något problem iof, tvåan ramlade ju ut på 1½ timme, men de blir ju så tunga att bära på fort...

Så nu har vi namnfunderingar här hemma och det går sådär..

Förslag någon?

Just nu så har vi alternativet -Adrian Moa och Ebba-, och sen hade vi inte så mycket mer.. Ebba känns iof rätt Ok, men det hade varit skönt att ha något mer alternativ.. Ifall hon inte alls ser ut som en Ebba liksom..

Nåja, mamma var ju mer och kikade och tyckte det var lite mysigt att få se, även om hon erkände i efterhand att hon inte riktigt hängt med på alla de olika kroppsdelarna..

Iom att jag är med i en sån studie så kollade de även flödet i navelsträngen, just för att de vill komma fram till vad som orsakar havandeskapsförgiftning, tydligen kan det bero på att man har något slag motstånd i sitt flöde (sk Notch??) men som tur var hade jag inte det.. Så jag klarar mig nog denna gång oxå. (jag har ju alla andra hemska besvär som gravid istället)
Så det lite senare datumet fick ligga kvar.. (vart flyttad förut från 30/7 till 6/8, nåja, de kommer ju när de vill ändå så ett datum hit eller dit kvittar...

2 kommentarer:

Lindah sa...

Ebba är fint och passar ihop med de andras namn :-)

Anonym sa...

Adde, Moa och Tove.......eller Linn? Skickade mail med fler namn...kram Ullis