torsdag, april 08, 2010

V 24

Nu är jag i v 24, tycker att det går rätt fort fram såhär på mitten, de första veckorna gick oxå rätt fort, sen var det åtta vääldigt långa veckor medans man mådde illa och nu går de rätt fort igen.

Just nu är det ju nästan bara mysigt att vara gravid, man ser gravid ut, magen är lagom stor och inte för stor eller otymplig ännu. Man känner bebisen leva rövare där inne. Hade jag bara sluppit ha ont i ryggen så hade allt varit på topp. Tänk att få gå långpromenader i vårsolen eller kunna ta en lunch och shoppa utan att få ont i ryggen (eller tom jobba och få en LÖN!! Fatta hur najs det hade varit då?)

Nåja, på tal om lön så har jag nu skickat in alla mina olika gamla löneuppgifter, så nu ska det bli spännande att se vad FK fastställer för SGI inkomst på mig. Den ligger ju som grund för vad min FP kommer bli. Nästan lite läskigt at gå och vänta. Det borde bli hyffsat och jag borde få mer i Fp än vad jag hade sist, men man vet ju aldrig om de har nån konstig regel som jag missat och inte tänkt på osv..

Nästa vecka är det iaf dags för nästa besök hos BM, ska bli intressant och se hur mitt järnvärde ligger, känner mig rätt pigg fortfarande och hoppas ju på att slippa ta järntabletter så länge det går..
Sen är jag lite glad, vikten står fortfarande bara på +3½ kg sen innan, känns inte så farligt, även om det största uppgången ju såklart kommer mot slutet.. (och hoppas jag ammar bort alla extra kg+ plus några extra lika effektivt som sist) *nickar*

Ska fota magen sen oxå, måste nog få på mig lite kläder först bara!

Inga kommentarer: