onsdag, april 14, 2010

Puh, idag var det fullt upp...

Idag har varit en sån där dag som har varit full av saker. Började morgonen hyffsat lugnt med frukost och lite morgonsurf i soffan. Såg klart på Gossip Girl avsnittet som jag inte hann igår.

Sen kollade jag lite mail och insåg att det var dags att ta tag i Sundbyskolans Dag, jag är ju en sån där engagerad klassförälder denna termin och kände att det var dags att göra sin plikt :P

Så jag knåpade iaf ihop ett litet mail med lite info och passade på att efterlysa fler som ville engagera sig. Sundbyskolans dga är f.ö en väldigt trevlig dag, den inträffar vartannat år och då ställer alla klasser upp med varsin aktivitet på skolgården, dvs några säljer våfflor, andra blommor eller hamburgare, Sen är det en massa lekar och lotter mm med fina vinstpriser. Vår klass ska ha lite sak och bokloppis. så har ni vägarna förbi spånga den 11/5, KOM FÖRBI!!

Sen kom sambon hem en sväng och vi åt lunch ute i solen, rackans så varmt och skönt det var.
Efter det hoppade jag in i bilen och åkte för att träffa några gamla klasskompisar på fika. Supertrevligt och så fick vi en smarrig kladdkaka med grädde. Tur att beach 2010 kommer tillbringas i badbollsformat oavsett :D :D :D

Sen hämtade jag barnen och fick två extra barn på köpet med mig från skolan, vilket innebar fullt ös, men samtidigt är det kul att se att det går bättre för Adrian i skolan och att det lossnar mer och mer med kompisar. Det var ju lite trassligt ett tag i höstas :(

När killarna blev hämtade så var precis köttet klart på grillen och vi premiäråt både ute och på de nya utemöblerna i kvällssolen.. Lovely!! Mer sånt TACK!!

Sen fixade vi ute på altanen och J oljde in spabadets träpanel och städade upp lite. Jag tom testade det där med att kratta men det var sådär kul.. :S

Nu sover kidsen (eller ja sen ett tag tillbaka) och sambons bror är över på en kaffe och babblar lite skit. Mao en riktigt trevligt och händelserik dag.. Och nu måste jag sluta skriva och gå och kissa, det var ju nästan en hel halvtimme sen jag var sist... :P

Inga kommentarer: