torsdag, april 29, 2010

Sjukskriven 100%

Idag var det dags att träffa läkaren på mvc, hon tyckte att det inte var nått att fundera över, skönt så nu är jag sjukskriven 100% i 6 veckor, sen ska jag tillbaka för nytt besök. Nu gäller det bara att hålla en tumme för att Fk inte sätter sig på tvären (höll på att gå illa redan innan jag lämnat rummet då läkaren höll på att glömma skriva under blanketterna. :S)

Så skönt, nu slipper jag sitta och åka kommunalt in till stan för att göra den där paktiken. Vilket är på både gott och ont.. På ett sätt skönt, nu kan jag ju gå på vattengympan två gånger i veckan, jag kan ta allt i den takt ryggen klarar av och är den solig dag kan man hänga i lagom avslappnat viloläge på altanen :)

Samtidigt så är det lite trist oxå, får lite då och då mail från min gamla konsultchef på Poolia som mailar över lite jobb som de tycker passar min profil och vissa av dem är ju såna jobb som jag skulle vilja ha och som jag skulle sökt på en gång om kroppen varit OK..
Och hey, en hel lön varje månad hade ju inte heller varit fel att ha.. Speciellt nu då fk bestämde sig för att jag inte skulle få räkna med mina senaste uppdrag (som hade bättre lön) när de räknade ut min SGI.. Mutter och morr...

Nåja, det kunde varit värre...

Inga kommentarer: