onsdag, juni 02, 2010

AF - Helena, del ??

Ja min kamp med arbetsförmedlingen går vidare.. Fick idag ett brev av den där sektionschefen som jag pratade med i måndags.. De ansåg inte att de kunde bara fixa till allt utan om jag kände mig orättvist behandlad pga att de gjort fel el haft otillräcklig information, så fick jag allt lova att ansöka om "skadestånd" som matchar det belopp jag anser mig ha gått miste om..

Snacka om att göra allt så krångligt som det bara går..

Nåja, jag är inte den som är den, så några timmar efter att jag fick brevet i min hand så satt jag och skrev ett skadeståndsbrev om varför jag ville ha ersättning och vad jag ansåg att de gjort för fel..

Kan ju återigen inte bli mer än ett nej liksom.. Men vilken jäkla resa.. Puh.. Undrar hur många som eg orkar driva saken vidare och vidare och vidare igen..?

To be continued.. again... :)

1 kommentar:

Cecilia sa...

Bara det faktum att man nuförtiden själv måste fylla i en skadeanmälan till FK för att få ersättning, läkarintyg räcker inte. Tänk vad svårt för dem som inte kan stava ordentligt, argumentera för sig eller inte kan språket...