måndag, juni 21, 2010

Finally @ home!

Puh, det tog sin lilla tid det där, vi vart vidareskickade till st görans akut och fick ta en repa förbi deras röntgen och sen gipsa ena handen.. Armbågen gjorde de inget åt..

Var på god väg att be dem gipsa mig med.. Fatta vad bra, fixera bäckenet lite.. (liiite jobbigt att duscha bara..)
I övrigt var det väl lika upphetsande som vanligt att sitta och vänta och vänta.. Kika på en och annan fyllis (javaffan, klockan var ju fem en måndag???) och se hur de på akuten jobbar.. Är ju utbildad inom vården själv så jag kan liksom inte låta bli att sitta och ställa mina egna hobbydiagnoser på folk medans man sitter och väntar..

Kom in en gubbe på ortopeden med varböld på skinkan.. Vad gör han där hann jag tänka, sen kom de på att nä, han ska nog inte va här, till medicinakuten istället.. Jojo..
Nästa var en liten tanta med ont i axeln men med full rörlighet, och inget trauma.. tss.. söka akut, ring VC istället... artros.. och jajamen, kortisonspruta i axeln, diagnos artros, vidare kontakt sker med VC osv osv.. Kände mig riktigt stolt över mina hobbydiagnoser :) Gissade även delvis rätt över K´s skador och vad de skulle göra åt dom..

Synd att jag utvecklat nån slags bacillskräck på äldre dar, för eg tycker jag det är rätt kul med akutsjukvård.. Men eftersom man inte kommer ifrån att folk spyr och kan smitta med vissa otrevliga sjukdomar så går det ju helbort..

Jaja, imorron blir nog en sån där diger dag då ALLT ska hinnas med.. Utvecklingssamtalet på dagis, hinna jobba och göra klart alla fakturor, hinna tvätta därimellan, packa, vattna alla blommor, både ute och inne, och sen hämta barn, laga middag, packa bilen, hämta en soffa hos grannen som ska med oss och sen sälja en katt oxå..
Puh, gissar att det kommer kännas i fogarna imorrnkväll... (kul att sitta och köra bil sen i över 30 mil.. Jag och kidsen och katterna åker ju upp innan de andra, så jag blir tvungen att köra hela vägen.. Hmm MÅSE nog lägga mig riktigt tidigt imorrnkväll så jag är pigg!!!

Inga kommentarer: