söndag, juni 20, 2010

Köpa katt? eller....?

Haha, måste ju bara berätta vad som hände häromdagen..

Det ringde en tjej som ville komma över och kika på två av katterna.. Iaf skulle hon komma vid halv sju på kvällen.. finfint..

Fem över halv sju knackar det på dörren och jag går och öppnar.. Utanför dörren står en ung tjej.. Får inte riktigt ihop det, då hon jag pratat med verkade vara runt 30 års åldern och den här tjejen såg ut som 14-15..

Nåja, jag hojtar att hon ska komma in och stänga dörren så att inte katterna smiter ut.. Sen hämtar jag korgen där katterna ligger i och visar fram och säger väl nått i stil med. -Ja här är de! Hon ser lite frågande ut, varav jag fortsätter, jag för visst ville du ha två? Nu ser den stackars tjejen ännu mer förvirrad ut.. Nä säger hon....

???

What? Vid det här laget fattar jag ingenting? vad gör då människan i min hall? Alltså, jag vill inte köpa nån att alls, säger hon..
Sen fortsätter hon med att berätta att hon går i nian och säljer ljus till deras skolresa och jag får ju då lov att berätta att jag trodde hon var mitt halv sju besök.. Sen skrattar vi och jag, som är en stor torsk på sånt där, köper två SNORDYRA ljus av henne.. (sen kom vi på att det var lite skumt att hon sålde ljus till en skolresa EFTER skolavslutningen i nian???) men de kanske ska åka nu på sommaren??

Sen skrattar hon lite till, säger att kattungarna var supersöta och önskar mig lycka till nästa gång det knackar på dörren..

Ute på gatan hör jag hur hon och hennes väntande kompis skrattar, jaja tänker jag och går in i vardagsrummet, där J och hans bror K ligger i soffan och skrattar åt mig de med.. Tackfördenliksom... :P

Inga kommentarer: