söndag, juni 06, 2010

Vilken helg!

Alltså den här helgen har bara gått så fort, men å andra sidan har vi hunnit med en massa roliga saker.. :)
I fredags blev ungarna hämtade för avfärd mot skärgårdsstad/åkersberga. Vi fixade till oss det sista och begav oss sen mot studentpartaj i sumpan.
Solen gassade, stället hade uteservering och folket där var trevligt. Ett stort plus var att buffen var kalasgod, ett fett minus är tyvärr att man inte orkar äta mer än en tredjedel av vad man normalt orkar när man är gravid. Nåja, får tänka på att formen i höst kanske är lite roligare tack vare det kanske? ;)
(bortsett från den där underbara trebarnsmammadegmagen förståss, den lär man väl få dras med)..

Iaf ölen och vinet flödade (för de andra ja... *mutter*) och stämningen var verkligen trevlig!

Vid halv ett började jag krokna lite, känna mig som om jag typ var väldigt nykter jämfört med alla andra och längta hem till sängen. Glömde jag säga att en gravid kropp inte riktigt är gjort för höga klackar..?

Vid fyra tror jag de andra rumblade hem efter att ha kört en vända på garbo oxå.. Tror det var rätt många som inte var helt på topp på lördagsmorgonen :S Hehe..

På lördagen tog vi lång sovmorgon och gick upp sent och började med frukost/lunch på rainbow runt hörnet.. Åt en smaskens tonfisksallad på deras uteservering i strålande sol.

Sen var det bara hem, slappa en stund och så sätta på sig festkläderna igen. Dax för 40 års fest. Sambon (som def var en av de som inte var helt på topp) var nog sådär lagom sugen på att festa igen..

Men efter att ha minglat en stund på deras altan i återigen underbar sol och fått i sig lite välkomstdrink och en kall öl verkade det som att sambon var lite mer nöjd med tillvaron.

Även på denna fest var det sådär supergod mat och jag kan lova att jag sneglade lite avundsjukt på de andra som sippade på en kall öl el ett glas vin i solen.. Hmmm.. Jag är verkligen inte den som dricker mkt el ofta, men jag har gärna en box på hyllan el i kylen och tar mig ett el två glas till grillningen el så och DET saknar jag...
Och de alkoholfria alternativen är visserligen helt OK, men de räcker inte hela vägen fram..

Imorse så vaknade vi återigen sent (JA vad annars när man kommer hem sent??) och åt frukost ute på altanen i lugn o ro..

Sen packade vi ihop oss och tog med hela familjen taikon (minus Maja) och åkte för att grilla ute hos min mamma. Man får ju passa på när det är nationaldagen!!!

Ungarna verkade ha haft det toppenbra. Moa och mormorn hade varit och handlat kläder till Moan, och Adde hade hängt med gubbarna (Lasse och min morfar) som hade fällt en stor tall och sen fixat med motorbåten som förhoppningsvis ska hinna ner i sjön innan midsommar.

Så efter att ha grillat och ätit glass och jordgubbar var det dags att ta två små saknade, trötta och skitiga ungar och åka hem. :)

Nu sover både barn och karl och jag fortsätter njuta av lugnet och tystnaden här hemma innan det är dags att gå och sussa..

Fler såna här helger tack!!

Inga kommentarer: