måndag, juni 14, 2010

Inte lätt det här med VM??

Sambon och sonen har pratat en hel del fotboll på senaste tiden, och jag har väl lyssnat med ett halvt öra.. De har pratat om AIK, hammarby, spånga BK, sverige och vilka som eg är "hemmalaget" osv..

Sen kom J och sa att Adrian ville ha en sverigetröja och det är väl inte nått konstigt med det.. Gissar att hälften i hans klass har det..

MEN!! Igår så kollade vi på en film, jag, J och hans bror D. Efter filmen var slut, så slog vi över och hamnade på tv4 och sporten.. Där pratade de såklart om fotbolls VM, varpå jag och D börjar prata om att VM är ännu mer tråkigt och ointressant (duckar för ev sportmänniskors kommentarer här) nu när Sverige faktiskt inte är med..

Då vänder sig den ännu mer osportintresserade sambon om och säger, -VA, är inte sverige med?? -Jag och Adde som har pratat och laddat inför sveriges matcher och som skulle köpa tröjor och måla sverigefärger i ansiktet, vad ska jag säga NUUUU????!!!??

Hm, inte lätt att vara totalt ointresserad... :D :D :D

1 kommentar:

Cecilia sa...

Hahahaha...jag frågade maken samma sak...han har förstås full koll, suck! Vilket innebär att jag är bannlyst från tv:n x-antal veckor framöver och har laddat med diverse böcker istället...