söndag, juni 06, 2010

På tal om formen..

Så är jag ju nu i v 32.

Mår för tillfället så bra som man kan göra tror jag, magen känns inte så stor och otymplig (ÄN!!!!) och eftersom jag tar det megalugnt och inte springer omkring så håller sig fogarna i form hyffsat.
Och jag tom sover OK eftersom jag och sonen bytt säng, hans är mkt hårdare än våran nya sköna säng och tydligen passar det mig perfekt just nu, för jag slipper helt få ont i höfterna när jag sover i hans säng.

Tom halsbrännan håller sig hyffsad. Numera får man ju äta losec mups som gravid och de har ju en rätt långvarig effekt (annat än de där skummiga slemmiga gaviscon el de mjöliga rennie, uäck!) så tar jag en tablett då och då så är det helt OK.. Få se hur länge det fungerar att hålla den borta, det lär väl bli värre ju större bebisen blir.

Bebisen beräknas nu väga typ 2 kg tror jag (ska på UL på tisdag och får då veta mer exakt, spännande) och min totala viktuppgång är hittills 6 kg. Känns väldans överkomligt än så länge... Tror jag landat på +13 båda de andra gångerna så få se vad det slutar på denna gång, och nåja, det är ju trots allt ca 8 veckor kvar..

Känns dock lite sjukt att bebisen ska bli dubbelt så stor som den är nu.. Ehhh, hur ska det gå till? Kan nog inte säga att jag inte kommer känna mig stor och otymplig då... :s

Inga kommentarer: