onsdag, juli 21, 2010

Finally...

Som jag har letat.. eller ja först tänkte jag ju att -jag hinner det sen, och när sen kom så vart det lite stressigt att leta :)

Iaf så har jag letat bilbarnstol.. När jag väl tänkte att det var dags att inhandla stol så fanns det ju inga.. Eller iaf inte va den sorten jag siktat in mig på.. Och så är man ju lite kräsen, vill inte ha en som är solblekt eller i nån ful färg..
Så hittade jag en igår som kom ut på annons ett par timmar tidigare, men nej då, då hade nån annan hunnit före.. :/

Så idag så hittade jag en annan, i OK färg (inte den jag hade velat ha i första hand men vaddå, den ska sitta i bilen likosm) så jag kastade mig på telefonen och ringde. JACKPOTT, den fanns kvar. Och fanns uppe i vällingby, najs, så det blir till att hämta den i eftermiddag då vi troligen ändå ska åka till stranden och bada åt det hållet.. Sen att den bara kostade halva av vad den andra kostade skadar ju inte heller..

Det tar sig!

Igår var vi oxå och handlade såna där bra och ha saker, som bara måste finnas när man kommer hem.. Typ blöjor och våtservetter mm.. Klart det hade gått att skicka J för att handla men sen gäller det ju att hitta rätt saker..

Iof blöjor och våtservetter kan ju inte bli fel, men en sak som jag insåg är klurigt var det där med att handla bindor.. Fasen inte ens jag fattar ju mig på sånt där längre.. Var ju HUR länge sen som helst jag behövde såna och utbudet är lite större nu än för typ X antal år sen.. Det ska vara vingar och tunna men inte för tunna och långa och olika droppar och gud vet allt.. Ytskiktet är tydligen väldigt viktigt oxå :)
Hm när jag tänker efter kanske sambon hade fixat det där bättre än mig, han kan ju det där med fuktspärrar och ytskikt och grejer... :P

Nåja, nu är det mesta på plats, bara en bebis som saknas.. 10 dagar till BF, och de där ev. plusdagarna de ignorerar vi just nu och tar tag i när de kommer..

1 kommentar:

Cecilia sa...

Jag trodde förlossningen hade startat när jag läste rubriken!!!
Men snart så...från en som oxå längtar...